Natuurlijk wil je dat ICT tegen minimale kosten maximaal bijdraagt aan de doelstelling van je organisatie. Je weet dat je dat alleen kunt bereiken met iemand aan je zijde met verstand van ICT en jouw branche.
Daarom ben je op zoek naar iemand die de vertaalslag kan maken van je doelstellingen naar goed lopende processen. Iemand die de kennis en de ervaring heeft en die daarvoor nodig zijn. Je hebt ons gevonden! We bieden het aan onder de naam ICT Management.
ICT management omvat het controleren en aanpassen van je ICT. Samen zorgen wij ervoor dat ICT echt wat oplevert.
Dagelijks werk
ICT management is een continue proces. Wij houden in de gaten of alles wel werkt zoals dat met je ICT leveranciers is afgesproken. Mocht dat niet zo zijn, dan bieden we je persoonlijke ondersteuning. Je kunt alles aan ons voorleggen. Wij zorgen, indien gewenst, voor het aansturen van alle leveranciers. We zorgen ervoor dat jouw ICT het beste geregeld is door bij te houden:
- Wat je aan ICT middelen in huis hebt.
- Hoe deze middelen met elkaar verbonden zijn en samenwerken.
- Welke overeenkomsten je met welke leveranciers hebt afgesloten.
Het inventarisoverzicht, het systeemplan en het contractoverzicht maken het mogelijk:
- Storingen sneller af te handelen, doordat duidelijk is wie waarvoor verantwoordelijk is en wat je mag verwachten.
- Sneller de oorzaak van problemen vast te stellen, doordat duidelijk is wat de relaties tussen alle middelen zijn.
- De impact van een wijziging te bepalen. Het plan van aanpak en het budget voor de door te voeren verandering zijn nauwkeuriger, waardoor het project op tijd en binnen budget gerealiseerd wordt.
- Overeenkomsten met leveranciers tijdig op te zeggen of in je voordeel aan te passen, voordat je er weer een tijd (ongewenst) aan vast zit.
Periodiek advies
We spreken vooraf af hoeveel keren per jaar we bij je op bezoek komen voor een persoonlijk gesprek. Op de agenda staat altijd hoe je er op ICT gebied voor staat en of er nog verandering doorgevoerd moeten worden.
Doel van de gesprekken is:
- Problemen die je in je infrastructuur of organisatie ervaart te bespreken en oplossingen aan te dragen;
- Kosten te verlagen door kritisch te kijken naar de toegevoegde waarde van ICT middelen en leveranciers.
- Rendement te verhogen door ICT middelen aan te passen op de doelstellingen van je organisatie.